Cíle předmětu (anotace): |
||||||
Přednáškový kurz má za cíl seznámit posluchače se základními otázkami hybridomové a rekombinantní technologie. | ||||||
Požadavky na studenta |
||||||
75% úspěšnost při písemném testu | ||||||
Obsah |
||||||
Imunitní systém. Imunitní odpověď. Imunoglobuliny – struktura, vlastnosti. Genetika a molekulární biologie protilátek. Reakce antigen-protilátka. Imunochemické metody. Charakteristika polyklonálních a monoklonálních protilátek, charakteristika rekombinantních protilátek. Charakteristika antigenu. Volba a příprava antigenu. Vlastnosti haptenů a metody konjugace. Imunisace a možnosti jejího provedení. Izolace a purifikace protilátek a jejich frakcí. Monoklonální protilátky: hybridomová technologie a její teorie. Charakteristika splenocytů, myelomových buněk a hybridomů, princip jejich selekce. Růstová charakteristika hybridomů. Metody selekce hybridomů produkujících protilátky, immunoassays. Uchovávání a manipulace s hybridomy. Produkce monoklonálních protilátek in vitro ve velkém měřítku; biotechnologie; srovnání s metodami in vivo. Rekombinantní protilátky a teorie jejich přípravy; molekulárně biologické principy. Volba expresního systému. Testování vznikajících protilátek. Přednosti a nevýhody. Vzájemné srovnání protilátek, jejich vlastností, náročnosti na experimentální vybavení a finance. | ||||||
Aktivity |
||||||
Garanti a vyučující |
||||||
|
||||||
Literatura |
||||||
|
||||||
Časová náročnost |
||||||
|
||||||
Předpoklady – další informace k podmíněnosti studia předmětu |
||||||
Student by měl mít základní znalosti z imunologie. | ||||||
Získané způsobilosti |
||||||
Po absolvování kurzu by student měl být schopen: – Charakterizovat imunitní odpověď. – Popsat základy imuno-chemických metod. – Vysvětlit rozdíly mezi monoklonálními, polyklonálními a rekombinantními protilátkami. – Popsat a interpretovat hybridomové technologie. – Zvážit výhody a nevýhody monoklonálních, polyklonálních a rekombinantních protilátek. | ||||||
Vyučovací metody |
||||||
|
||||||
Hodnotící metody |
||||||
|